Studyjna wizyta Michaela R. Payne'a - Zimowe Igrzyska Olimpijskie
Kraków, Małopolska, Słowacja
niedziela, Czerwiec 9, 2013

W dniach 8-9 czerwca 2013r. na moje zaproszenie jako Przewodniczącej Komitetu Aplikacyjnego,  Marszałka Województwa Małopolskiego Marka Sowy i Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego gościł z wizytą studyjną Michael R. Pyane – światowej sławy ekspert z dziedziny marketingu sportowego.

Odwiedziłąm wraz z gościem Michael R. Payne  Kraków, Oświęcim,  Katowice, Myślenice, Zakopane, Kościelisko, Jurgów i Białkę Tatrzańską, jak również stoki narciarskie w rejonie Doliny Demianowskiej na  Słowacji.

Spotkaliśmy się także z przedstawicielami w/w miast i gmin odnośnie obiektów sportowych, na których proponowane jest przeprowadzenie konkurencji olimpijskich w ramach Zimowych Igrzysk Olimpijskich Kraków 2022.

Celem wizyty Michaela Payne'a była ocena stanu przygotowań pod kątem ubiegania się Krakowa wspólnie z regionem tatrzańskim po stronie polskiej i słowackiej  o rolę gospodarza Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022r.

 

Michale R. Payne

Wieloletni dyrektor marketingu MKOl. Obecnie prowadzi własną firmę doradztwa strategicznego – Payne Sport – strategie medialne. Wstąpił także do zespołu zarządzającego F1 jako specjalny doradca Prezesa i Dyrektora Generalnego, Bernie Ecclestone’a. Jest rowniez doradcą d/s marketingu Międzynarodowej Federacji Siatkówki, oraz Polskiego Zwiazku Siatkówki.

Pracował dla Ruchu Olimpijskim przez ponad dwie dekady. Był pomysłodawcą programu „Olympic Partner”, który wprowadził do sportu globalnych sponsorów, jak Coca-Cola i McDonald. Michael nadzorował rozwój i wdrażanie programów marketingowych dla piętnastu letnich i zimowych igrzysk olimpijskich. W trakcie swojej kariery w MKOl stworzył kilka unikalnych inicjatyw marketingowych, takich jak: innowacje branżowe obejmujące rozwój ogólnej koncepcji zarządzania marką dla Igrzysk Olimpijskich. W 2003 r. był odpowiedzialny za negocjacje praw branżowych czyli porozumień nadawców o wartości prawie 3 mld USD.

Nominowany przez „Advertising Age” jako jeden z czołowych marketingowców na świecie i przez brytyjskie media określany  jako „Ojciec olimpijskiej marki”. Jest autorem książki „Olympic Turnaround”, która opowiada o szczegółach historii biznesowych, m.in. jak igrzyska olimpijskie odsunęły się od krawędzi bankructwa, by stać się najlepszą, znaną marką na świecie. Książka została przetłumaczona na 14 języków.

Payne jest regularnym komentatorem spraw sportowych branży marketingu dla CNN, BBC, Financial Times, Bloomberg i innych grup medialnych na całym świecie.

Źródło: http://www.michaelrpayne.com/profile.html